طراحی سایت هلدینگ از عملکرد و ظاهر گرفته تا یکپارچگی ناوبری و کدنویسی، چیزهای زیادی برای ایجاد یک وب سایت چشم نواز و کاربر پسند انجام می شود. به همین جا هم ختم نمی شود. توسعه دهندگان و طراحان وب باید با یکدیگر همکاری کنند تا وب سایت هایی را تولید کنند که توسط موتورهای جستجو قرار می گیرند، مشتریان را جذب می کنند و باعث تحریک تبدیل می شوند.

مراحل طراحی سایت هلدینگ در فرآیند ایجاد یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد راهنمایی می‌کند که بینندگان را تشویق می‌کند تا به طرفداران وفادار برند تبدیل شوند.

 

1. انتخاب دامنه و هاست

نام های دامنه عالی (برای دو نفر به گوگل و یاهو نگاهی بیندازید) خیلی چیزها را می گویند در حالی که خیلی کم می گویند. علاوه بر خاطره انگیز بودن، نام دامنه باید به طور دقیق صدای برند شما را منعکس کند و غلط املایی آن تقریبا غیرممکن باشد. یافتن نام مناسب برای برند شما بسیار مهم است، زیرا ترکیبی از سئو ، املای ساده و هویت برند در نام دامنه منجر به شانس بیشتری برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو می شود. به زبان ساده، کسب و کارهایی که به راحتی به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند، مشتریان بیشتری پیدا می کنند.

 

2. خدمات Backend (CMS ”سیستم مدیریت محتوا/ نرم افزار)

ایجاد یک وب سایت عالی بدون یک برنامه کاربردی که از باطن مراقبت می کند غیرممکن است. اگر وب سایت خود را به عنوان یک خودرو تصور می کنید، می توانید دلیل آن را درک کنید. وقتی دوستان ماشین اسپرت جدید و براق شما را می بینند، به رنگ براق، لاستیک های درخشان و صندلی های چرمی مجلل نگاه می کنند. در دنیای وب سایت ها، این معادل بخشی از سایت شما است که کاربر مستقیماً آن را تجربه می کند. درست مانند موتور قدرتمند در ماشین اسپرت شما، پس زمینه وب سایت شما جایی است که جادو واقعاً اتفاق می افتد. بدون خدمات پشتیبان قوی، وب‌سایت شما نمی‌تواند مهمان‌های شما را «واو» کند. به همین ترتیب، یک خودروی اسپرت بدون موتور بی فایده می شود. یکی از بهترین موتورها برای سایت های تجارت الکترونیک است ، در حالی که وردپرس یک CMS قابل تنظیم ایده آل برای سایت های اطلاعاتی است.

 

3. طراحی تمیز

یکی از مهم ترین نکاتی که در طول فرآیند طراحی سایت هلدینگ باید به خاطر بسپارید، ایجاد یک طراحی تمیز و جذاب است. طراحی با کیفیت جذاب است و با ناوبری بصری به راحتی قابل خواندن است. مهمتر از همه، طراحی تمیز به بینندگان کمک می کند تا به جای پرت کردن گرافیک ها و حجم زیاد متن، روی ارزش برند و محتوای شما تمرکز کنند. اغلب، مشتریان طراحی سایت هلدینگ را با کیفیت یک شرکت یا محصول خاص مرتبط می دانند. از این رو، طراحی تمیز برای ارائه یک تجربه کاربری مثبت که مشتریان را تشویق به بازگشت کند، حیاتی است.

 

4. طرح رنگ موثر

طرح‌های رنگی مهم‌تر از آن چیزی هستند که مشتریان بدانند. رنگ های مختلف توانایی برانگیختن واکنش های احساسی مانند آرامش، شادی یا ناامیدی را دارند. وقتی صحبت از استفاده از رنگ ها در طراحی سایت هلدینگ شما می شود، مهم است که جایگاه شرکت، مخاطبان هدف، برندسازی و عناصر تئوری رنگ را در نظر بگیرید. مخاطب هدف شما به چه رنگ هایی پاسخ می دهد؟ اگر طرح رنگ شما شبیه به لوگو و برند شما باشد، آیا دیدن آن طاقت فرسا است یا دلپذیر؟ آیا سعی می کنید صدای برند خود را با رنگ نارنجی روشن و تند یا آبی حرفه ای و آرام منتقل کنید؟ صرف نظر از انتخاب شما، صرف زمان برای تحقیق در مورد بهترین گزینه های رنگی باعث می شود بازدیدکنندگان شما احساس خوبی داشته باشند.

 

5. برند سازی

برند سازی برای همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک مهم است. طراحی و قرار دادن لوگوی برند شما به نظر کلی بیننده کمک می کند. لوگوهای طراحی شده حرفه ای با موفقیت چشم مشتری را به خود جلب می کنند و تصویر واضحی از صدای منحصر به فرد برند ارائه می دهند. مکانی را در سایت خود انتخاب کنید که به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد، مانند گوشه بالا سمت چپ، زیرا این جایی است که چشم به طور طبیعی شروع به اسکن یک وب سایت می کند. برای تثبیت بیشتر هویت برند خود، استفاده از همان لوگو را در بسته بندی، تبلیغات چاپی و پوشاک مارک دار در نظر بگیرید. زمانی که یک کسب و کار با برندسازی سازگار باشد، تجربه یکپارچه و به یاد ماندنی برند را برای مشتریان فراهم می کند.

 

6. عملکرد طراحی سایت هلدینگ

هنگامی که به عملکرد فکر می کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یعنی آیا وب سایت به معنای واقعی کلمه کاربردی است؟ آیا مشکلات بارگذاری یا لینک های خراب وجود دارد؟ آیا ویژگی های امنیتی سایت برای نیازهای کسب و کار شما کافی است؟ علاوه بر این مسائل عملیاتی، دیدن ویژگی های وب سایت خود از دیدگاه کاربر بسیار مهم است. آیا فرم های تماس، نظرسنجی ها و بخش های بازخورد مشتریان سایت شما به درستی کار می کنند؟ یکی یا همه این مشکلات عملکردی می تواند باعث شود مشتری سایت شما را ترک کند.

 

7. ناوبری

اگر یک وب‌سایت گیج‌کننده است و پیمایش آن دشوار است، مشتریان شما ممکن است آن را ترک کنند و دیگر برنگردند. برای افزایش کارایی و جذابیت ناوبری سایت خود، به گونه ای که گویی بازدیدکننده جدیدی هستید، یک بررسی عمیق سایت انجام دهید. به جریان های ناوبری که منطقی هستند و آنهایی که معنی ندارند توجه کنید. یکی از راه‌های بهبود توانایی بازدیدکنندگان برای پیمایش آسان سایت شما اضافه کردن نقشه سایت است. علاوه بر این، ساده‌سازی پیمایش با حذف صفحات غیرضروری یا با عملکرد ضعیف ممکن است زمان بارگذاری را کاهش دهد و در عین حال کیفیت حضور آنلاین برند شما را بهبود بخشد.

 

8. قابلیت استفاده

وب‌سایت‌هایی که استفاده از آن‌ها آسان است، احتمالاً علاقه مشتری را جلب کرده و تجارت را تشویق می‌کنند. قابلیت استفاده را می توان با نمایش اطلاعات محصول و خدمات به صورت واضح و مختصر افزایش داد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای تمام ویژگی هایی است که یک مشتری برای دسترسی آسان به سایت نیاز دارد. اگر بیننده ای وبلاگ شما را می خواند و می خواهد در یک خبرنامه ایمیلی مشترک شود، آیا باید فرم انتخاب را جستجو کند؟ آیا اطلاعات تماس شما به وضوح نمایش داده می شود؟ آیا طرح وب سایت شما به اشتراک گذاری اجتماعی و تعامل بیشتر با برند شما را تشویق می کند؟ این عناصر کلیدی برای بررسی در هنگام بهینه سازی قابلیت استفاده سایت شما ضروری هستند.

 

9. زمان بارگذاری کوتاه

هنگام جستجوی اطلاعات آنلاین، هیچ چیز بیشتر از زمان بارگذاری کند بازدیدکنندگان را آزار نمی دهد. مشتریان را می توان به طور کامل به دلیل این موضوع دور کرد. آزمایش قبل از زمان وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا مشکلات زمان بارگذاری را مشخص کنید، و این موارد می‌تواند قبل از انتشار رسمی سایت شما برطرف شود. برای افزایش حفظ مشتری و ارائه یک تجربه کاربری مثبت، پس از راه اندازی وب سایت خود، به صورت دوره ای زمان بارگذاری آن را ارزیابی کنید. زمان‌های بارگذاری کوتاه به مشتریان اطلاعاتی را که می‌خواهند می‌دهد. اگر سایت شما نتواند ارائه دهد، سایت رقیب این کار را انجام خواهد داد.

 

10. وبلاگ فعال

یک وبلاگ در سایت به مشتریان کمک می کند تا از آخرین محصولات، رویدادهای شرکت و اطلاعات مربوط به صنعت مطلع شوند. ارائه یک وبلاگ در وب سایت شما یک راه عالی برای ارتباط با آنها است، به خصوص اگر پست های شما خوانندگان را تشویق به تعامل با برند شما کند. به روز نگه داشتن وبلاگ خود به طور منظم، مشتریان را از ارزش های برند شما و تمایل به ارتقای ارتباطات آگاه می کند. با ارائه منظم محتوای تازه، مفید و جذاب به خوانندگان، نام تجاری شما به یک منبع قابل اعتماد و یک مرجع صنعت تبدیل می شود.

 

11. سئو سایت

چه در حال توسعه صفحات وب جدید یا بهینه سازی صفحات وب فعلی باشید، داشتن کد تمیز و سئو پسند بسیار مهم است. با صرف زمان برای بهبود کد سایت خود، می توانید بازده کلی سرمایه را افزایش دهید. کدهای سئو پسند با ارائه تصویری واضح از محتوای سایت شما به عنوان راهنمای عنکبوت های موتورهای جستجو عمل می کند. برخی از سرویس‌های CMS، مانند وردپرس ، افزونه‌هایی را ارائه می‌کنند که برای ساده‌سازی فرآیند پاک‌سازی کد و افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. از آنجایی که به دانش کدنویسی کمی نیاز دارد (در صورت وجود)، وردپرس یک منبع عالی برای شرکت هایی است که در تلاش برای هدایت ترافیک به وب سایت های خود هستند.

 

12. سازگاری با چندین مرورگر

با پیشرفت تکنولوژی، تعداد مرورگرهای اینترنتی به طور پیوسته در حال افزایش است. از اینترنت اکسپلورر و کروم گرفته تا فایرفاکس و سافاری، همراهی با همه آنها می تواند خسته کننده باشد. هنگام ایجاد یک وب سایت، اطمینان از اینکه وب سایت شما از طریق چندین مرورگر قابل دسترسی است، حیاتی است. به طور خاص، سایت شما باید به درستی در همه مرورگرهای اصلی بارگیری شود، از جمله نسخه های قدیمی تر. شکست در انجام این مرحله ممکن است بخش بزرگی از پایگاه مشتری شما را از بین ببرد، که می تواند پیامد پرهزینه ای برای یک کسب و کار در حال رشد باشد.

 

13. سایت های موبایل در مقابل سایت های واکنش گرا

آمارها نشان می دهد که استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای انجام جستجوهای آنلاین به طور قابل توجهی در دو سال گذشته افزایش یافته است. در واقع، تقریباً 95٪ از کاربران دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی محصولات و خدمات محلی روی دستگاه های خود حساب می کنند. برای دسترسی موثر به این جمعیت رو به رشد کاربران تلفن همراه، کسب و کارها باید مطمئن باشند که وب سایت آنها از هر دستگاهی در دسترس است. برای یک شرکت بزرگ با حضور وب موجود، منطقی است که یک وب سایت مجزا و سازگار با موبایل ایجاد کند که برای عملکرد خوب در هر دستگاهی طراحی شده باشد. از سوی دیگر، یک کسب و کار که برای راه اندازی یک وب سایت برنامه ریزی می کند، با انتخاب یک طراحی واکنش گرا که قادر به تطبیق با هر دستگاهی باشد، بهتر عمل می کند .

 

14. یکپارچه سازی با رسانه های اجتماعی

ادغام با رسانه های اجتماعی دیگر تازگی ندارد، یک الزام است. از آنجایی که فناوری اشتراک‌گذاری اطلاعات را راحت‌تر می‌کند، کسب‌وکارهایی که فاقد یکپارچگی رسانه‌های اجتماعی هستند، نمی‌توانند از مزایایی که به تبلیغات دهان به دهان امروزی تشبیه شده است استفاده کنند. رسانه‌های اجتماعی مکانی را فراهم می‌کنند که در آن مشتریان می‌توانند برند شما را تبلیغ کنند، نظرات خود را ارائه کنند و از آخرین اخبار شرکت شما مطلع شوند. محتوای نوشتاری و بصری، از جمله تصاویر محصول و ویدیوی مارک، به راحتی در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست و لینکدین با افزودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت شما توزیع می شود.

15. امنیت موثر در طراحی سایت هلدینگ

با تکامل فناوری، خطرات امنیتی جدیدتر و پیشرفته تر، یکپارچگی وب سایت شما را به خطر می اندازد. از بدافزارها و ویروس‌ها گرفته تا برنامه‌های مخرب و تهدید هکرها، وب‌سایت‌ها باید از نقض‌های امنیتی در قسمت‌های جلویی و پشتی آن جلوگیری کنند. وب سایت هایی که برای انجام تراکنش های آنلاین ساخته شده اند، مانند سایت های تجارت الکترونیک، به اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت از اطلاعات مشتریان نیاز دارند. برای کاهش پتانسیل تهدیدات مبتنی بر مرورگر، مشاغل باید گواهینامه SSL را به وب سایت خود اضافه کنند. در طول توسعه، بررسی ویژگی های امنیتی موجود در چارچوب و طراحی سایت هلدینگ شما بسیار مهم است. کسب‌وکارها همچنین باید بررسی‌های امنیتی منظمی انجام دهند یا با ارائه‌دهنده‌ای که این سرویس را ارائه می‌دهد کار کنند.

 

16. نظرات مشتریان

مشابه بررسی های خارج از سایت، از توصیفات مشتری می توان برای تبلیغ کسب و کار شما استفاده کرد. با ارائه نظرات مشتریان در سایت خود، مهارت ها، محصولات و تعهد شرکت خود را به مشتریان نشان می دهید. اگر در حال حاضر یک پایگاه مشتری وفادار دارید، با تعدادی از آنها تماس بگیرید و نظرات آنلاین را درخواست کنید. اگر آنها مایل به ارائه یک گواهی ضبط شده هستند، از این فرصت برای ایجاد یک ویدیوی مارک دار استفاده کنید. هرچه شرکت شما گواهینامه های واقعی و دقیق تری دریافت کند، شانس شما برای به دست آوردن مشتریان جدید بیشتر است.

 

17. نقشه سایت جامع

وقتی برای خواندن کتاب می نشینید، مفیدترین بخش برای اولین بار مرور چیست؟ به طور معمول، فهرست مطالب است. فهرست مطالب که به‌عنوان خلاصه‌ای از جزئیات کتاب عمل می‌کند، تصویری از مطالب موجود در آن را ارائه می‌کند. به طور مشابه، نقشه سایت اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قرار می دهد تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و محتویات آن را کشف کنند. برای به روز نگه داشتن سایت خود، لازم است با اضافه شدن صفحات جدید، نقشه سایت را اصلاح کنید. Google Webmaster Tools این فرآیند را برای شما ساده می کند.

 

18. محتوای اصلی

هنگام طراحی سایت هلدینگ، نوشتن محتوای با کیفیت بالا و اصلی که به شرکت و محصولات شما مرتبط باشد بسیار مهم است. همه چیز از کیفیت محتوای شما گرفته تا کلمات کلیدی استفاده شده بر رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. تحقیق کلمات کلیدی می تواند ایده هایی برای موضوع ارائه دهد و در صورت استفاده کم، به مشتریان کمک می کند تا به سرعت محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. برای افزایش جذابیت، هر صفحه وب نباید کمتر از 150 کلمه داشته باشد و باید شامل پیوندهایی به منابع معتبر و سایر صفحات وب سایت شما باشد. بیشتر از ارائه اطلاعات، محتوای منتشر شده در سایت شما باید طوری نوشته شود که صدای منحصر به فرد برند شما را بازتاب دهد.

اگر به فکر پیشرفت کسب و کار اینترنتی خودت هستی پیشنهاد میکنیم از صفحه خدمات طراحی سایت ما دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *