دیجیتال مارکتینگ این روزها همه صنعت ها از جمله کسب و کار رستوران را در دست گرفته است. با این حال، رسانه های اجتماعی تنها عاملی نیستند که حضور آنلاین موفق را جبران می کنند. جنبه های زیادی از جمله بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارد که به آن کمک می کند. اگر سئوی رستوران شما به خوبی انجام شود، فروش در فروشگاه را افزایش می دهد و امکان کشف شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در این مقاله در مورد اهمیت سئو سایت رستوران و فست فود و نحوه انجام صحیح آن صحبت خواهیم کرد. این مقاله به شما کمک می کند سئو سایت رستوران و فست فود خود را بهبود ببخشید و رستوران خود را به صورت آنلاین بیشتر نمایان کنید.

 

چرا برای رستوران و فست فود به سئو نیاز دارید؟

امروزه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، سئو بسیار حیاتی شده است، زیرا مردم از طریق اپلیکیشن‌های موبایل و مرورگرهای موبایل به جستجوی رستوران‌ها و خدمات می‌پردازند. گوگل برای هر سوالی که ممکن است داشته باشیم به سراغ ما رفته است. از این رو ضروری است که وقتی مشتری بالقوه شما به دنبال شما می آید، گوگل شما را به طور موثر فهرست کند. اما، اگر فکر می‌کنید گوگل به‌طور تصادفی نتایج جستجو را فهرست می‌کند، اشتباه می‌کنید، الگوریتم‌های مهم و سئوی مناسب چیزی است که به رتبه‌بندی جستجوی مفید کمک می‌کند. بهینه سازی موثر برای موتورهای جستجو برای رستوران ها همچنین به نمایش لیست شما در نتایج جستجو قبل از رقبا کمک می کند. این به شما کمک می کند تا رستوران خود را روی نقشه قرار دهید و رتبه آن را در نتایج جستجوی آنلاین بهبود بخشید. بازده سرمایه گذاری بالایی دارد زیرا رستوران شما را در بین افرادی قرار می دهد که به دنبال چیزی هستند که در آن لحظه خاص ارائه می دهید و فعالانه در حال جستجو هستند.

 

نحوه انجام بهینه سازی موتورهای جستجو برای رستوران و فست فود

این نکات را در حین انجام سئو سایت رستوران و فست فودها دنبال کنید و قابلیت کشف رستوران خود را در جستجوی گوگل افزایش دهید.

 

  1. ارسال مطالب تازه

ما اغلب تاکید کرده‌ایم که داشتن یک وب‌سایت برای حضور آنلاین رستوران و فست فود ضروری است. داشتن یک وب سایت بهینه شده سئو از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تنها در این صورت وب سایت رستوران شروع به ارائه نتایج به شما می کند. محتوای جدید و به روز به بهبود سئو سایت رستوران و فست فود کمک می کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش رتبه‌تان در گوگل، به‌روزرسانی محتوای جدید به‌طور منظم است، اما ضروری است محتوایی که قرار می‌دهید منحصربه‌فرد باشد، اما همچنان به رستوران و مخاطبان شما مرتبط باشد. برخی از راه های ایجاد محتوای جذاب عبارتند از:

وبلاگ: یک وبلاگ هفتگی یا دو ماهه با آخرین مکان رستوران شما مانند رویدادها یا یک غذای جدید که به منو اضافه شده است یا چیزی در مورد غذای امضا شده شما. اگر محتوای شما به مشتریان یا مشتریان بالقوه شما مرتبط باشد، افزایش بازدیدکنندگان وب سایت را تضمین می کند که منجر به رتبه بندی سئوی بهتر و کسب درآمد بیشتر در رستوران می شود.

نظرات مشتریان: از مشتریان بخواهید جلسات مزه را برای تأثیرگذاران بررسی یا سازماندهی کنند و آنها را در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما منتشر کنند. این به عنوان منبع خوبی از محتوای منظم برای به روز رسانی در وب سایت شما عمل می کند، اما باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کنند و بخشی از سفر موفقیت شما باشند. این یک ابزار فروش عالی برای جذب افراد بیشتر است.

 

عکس‌ها و فیلم‌ها: عکس‌های غذای خود، رویدادی را که در حال برگزاری است به اشتراک بگذارید یا ویدیوهایی از اتفاقات آشپزخانه را به اشتراک بگذارید، تصاویر و ویدیوها چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند و توجه بیشتر مخاطب را به خود جلب می‌کنند و درگیر شدن با آن آسان‌تر است. از این رو، این یک راه عالی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت و رستوران شما و در عین حال بهبود کارآمد رتبه سئوی رستوران شما است.

 

  1. استفاده از کلمات کلیدی مناسب

بیشتر بازدیدکنندگان رستوران شما افرادی در شهر یا محله شما یا افرادی هستند که به دنبال غذاهایی هستند که شما سرو می کنید. کلمات کلیدی اساساً کلمات و عباراتی هستند که کاربر اینترنت در موتورهای جستجو مانند گوگل تایپ می کند تا وب سایت هایی را برای چیزی که به دنبال آن هستند پیدا کند.

کلمات کلیدی را در وب سایت رستوران خود بگنجانید که از نظر جغرافیایی هدف قرار می گیرند و از کلماتی که بیشترین ارتباط را با غذاهایی که سرو می کنید استفاده کنید. این کار شانس شما را برای دیده شدن در هر بار استفاده از کلمات کلیدی مرتبط افزایش می دهد. یافتن کلمات کلیدی مناسب که بهترین توصیف کننده رستوران شما باشد، کلید افزایش مثبت سئو سایت رستوران و فست فود شما از طریق کلمات کلیدی است. ابزارهای زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در ایجاد لیستی از کلمات کلیدی کمک می کند. از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ادز برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی محبوب و شناسایی رقبا استفاده کنید. به سئوی محلی رستوران ها توجه کنید و محتوای خود را محلی تر کنید تا در بین نتایج برتر شهرتان ظاهر شود.

برای مثال، اگر غذای مکزیکی را در تهران سرو کنید، برخی از کلیدواژه‌های اصلی شما کلمات و عباراتی مانند

 

  • غذاهای مکزیکی تهران
  • غذای مکزیکی تهران
  • غذای مکزیکی در تهران

با این حال، هنگام انجام سئو برای رستوران ها، از پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید. چگالی کلمه کلیدی ایده آل برای یک صفحه باید 1-2٪ باشد. همچنین ضروری است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیگیری کنید.

 

  1. فهرست راهنماها و موتورهای جستجو

فهرست دایرکتوری ها و موتورهای جستجو ممکن است ساده ترین و ضروری ترین بخش شروع سئو سایت رستوران شما باشد. موتورهای جستجو مانند یاهو، گوگل و بینگ با افزودن اطلاعات دقیق و گسترده در مورد رستوران شما، به کسب و کارها اجازه می دهند تا بخشی از شبکه فهرست خود شوند. همه دایرکتوری های آنلاین مانند یک اکوسیستم به هم پیوسته هستند. دایرکتوری های کوچکتر داده های خود را از دایرکتوری های بزرگتر جمع آوری می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که اطلاعات خود را در یکی از دایرکتوری های بزرگتر مانند صفحات زرد به روز نگه دارید و موارد کوچکتر را پیگیری کنید تا ببینید آیا تغییرات ایجاد شده است یا خیر. این دوباره منبع خوبی برای سئوی محلی برای رستوران ها است.

 

  1. داشتن عناوین توصیفی

از عناوین کوتاه اما توصیفی برای توصیف کامل کسب و کار خود استفاده کنید. بسیاری از موتورهای جستجو از عناوین برای نمایش نتایج جستجو استفاده می کنند. این بدان معناست که وقتی شخصی یک عبارت جستجو را در موتور جستجویی مانند گوگل جستجو می کند، سعی می کند سوال جستجو را با مرتبط ترین عنوان مطابقت دهد. از این رو داشتن یک عنوان مختصر و در عین حال واضح ضروری است. وقتی به عناوین فکر می کنید، در نظر بگیرید که اگر به دنبال رستورانی بودید، چه چیزی را جستجو می کردید. آن را با محتوای خود مرتبط نگه دارید اما به اندازه کافی واضح باشد تا مخاطبان را به صفحه شما هدایت کند. به عنوان مثال، یک توضیح کامل برای صفحه اصلی یک رستوران مکزیکی در تهران می تواند «سرویس غذاهای اصیل مکزیکی در تهران» باشد.

  1. توضیحات متا

هنگامی که سئو رستوران ها را انجام می دهید، هرگز نباید توضیحات متا را نادیده گرفت. توضیح کوچک یک یا دو خطی که در زیر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می شود، توضیحات متا است. مهمترین عملکرد این است که اطلاعات کافی در مورد کسب و کار خود ارائه دهید و تعداد کلیک ها را در وب سایت خود افزایش دهید.

توضیحات متا باید به اندازه کافی واضح و جذاب باشد تا افراد بیشتری را جذب کند تا روی پیوند وب سایت کلیک کنند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی به موتور جستجو کمک می کند تا به راحتی شما را با عبارت جستجوی مناسب مطابقت دهد. این باید شامل تمام اطلاعات مرتبطی باشد که افراد ممکن است بخواهند هنگام جستجوی رستورانی مانند غذا، مکان یا در دسترس بودن یک بار ببینند زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند کلمات کلیدی را از اینجا انتخاب کنند.

 

  1. خلاص شدن از شر لیست های تکراری

ممکن است فهرست های تکراری زیر نام رستوران شما وجود داشته باشد. برای افزودن اعتبار به شهرت آنلاین رستوران خود، خلاص شدن از شر لیست های جعلی ضروری است. شما می توانید با ثبت نام و ادعای رستوران خود از شر آنها خلاص شوید. این به رتبه بندی جستجوی بالاتر رستوران شما و سئوی کلی کمک می کند.

طرحواره گوگل نقش بسزایی در سئو وب سایت رستوران ها دارد.

مشتریان اغلب به دنبال آدرس رستورانی هستند که می خواهند از آن بازدید کنند. رستوران خود را با آدرس کامل و شماره تلفن خود در صفحات گوگل ثبت کنید. این نتیجه زمانی نشان داده می شود که مشتری یک کلمه کلیدی مرتبط را نیز تایپ کند. از آنجایی که گوگل به محتوای خود اولویت می دهد، صفحات گوگل پلاس نقش مهمی در سئو وب سایت رستوران ها و حضور آنلاین دارند.

 

  1. پیگیری عملکرد وب سایت شما

پس از انجام این همه تلاش برای بهینه سازی رستوران خود برای موتورهای جستجو، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و سپس بهینه سازی آن ضروری است. برای این کار، باید Google Analytics را راه‌اندازی کنید تا تعداد بازدیدکنندگانی را که از Organic Source، یعنی از طریق گوگل و سایر سایت‌های موتور جستجو، از سایت دریافت می‌کنید، ردیابی کند. همچنین، باید موقعیت کلمه کلیدی را که سایت شما در آن رتبه بندی می کند، ردیابی کنید.

به یاد داشته باشید، هدف نهایی شما این است که مشتریان بالقوه را به بازدید از رستوران خود سوق دهید و نه تنها بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید. محتوای خود را هیجان انگیز و مرتبط نگه دارید تا بتوانید پس از مشاهده وب سایت، مردم را تشویق کنید که از رستوران شما بازدید کنند.

این نکات سئو برای رستوران ها را برای کسب و کار غذایی خود امتحان کنید و ببینید که چگونه رتبه رستوران شما در گوگل بالا می رود!

 

اگر به فکر پیشرفت کسب و کار اینترنتی خودت هستی پیشنهاد میکنیم از صفحه خدمات سئو سایت ما دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *